Chiapudding met banaan

23 juli 2018
602

Ruil je volkorenboterham eens wat vaker in voor deze heerlijke en gezonde chiapudding met banaan!


Nu is er opzich niks mis met een volkorenboterham als ontbijt, maar afwisseling is ook wel eens lekker én bovendien gezond. Ruil daarom die saaie boterham eens in voor deze heerlijke chiapudding met banaan. Geen zin om ’s ochtends lang bezig te zijn met je ontbijt? Gelukkig hoeft dat niet. Je maakt dit recept namelijk de avond van te voren klaar. Chiazaad is een bron van eiwitten, gezonde vetten en vezelrijk. Een super voedzaam begin van je dag dus!

Nodig:

– 30 gram chiazaad
– 150 gram Alpro yoghurt (ik gebruikte de Go On)
– 150 ml. water
– 1 kleine banaan (70 gram)
– 2 theelepels kaneel
– evt. toppings zoals fruit, zaden, pitten, kokos etc.
– extra eiwitrijk? Voeg een halve of hele scoop eiwitpoeder toe! (ook goed na een work-out)


Doen:

Doe (de avond van tevoren) in een beslagkom de chiazaad, yoghurt, water, banaan en kaneel. Mix dit geheel (ik gebruikte een staafmixer, maar je kunt ook een blender gebruiken). Doe dit mengsel in een grote kom/mok/beker en bedek met folie en zet in de koelkast (voor minstens 4 uur, liefst een nacht).
De volgende ochtend kun je het afmaken met wat jou lekker lijkt. Ik deed er wat frambozen, blauwe bessen, kokosrasp en later ook nog wat pompoenpitten doorheen. 

Voedingswaarden (zonder evt. toppings):
Kcal = 325
Koolhydraten = 25 gram
Eiwitten = 16 gram
Vetten = 15 gram